Leverans

Vi levererar normalt din order inom 2–3 arbetsdagar. Vid större kampanjer kan det ta något längre tid. Vid restnoterade varor skickas hela beställningen när alla varor finns i lager. Vi förbehåller oss rätten att ta bort restnoterade produkter från ordern. När försändelsen lämnar vårt lager går det ut ett leveransbesked till den e-postadress som du angivit. Nedan kan du läsa om alla fraktsätt vi erbjuder. Tillgängliga fraktsätt för din order genereras utifrån det postnummer, artiklar och vikt du anger innan du går vidare i kassan. Golden Athlete skickar samtliga försändelser med full spårbarhet till kundens närmaste uthämtningsställe.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundservice. Kontrollera alltid paketets innehåll och se att det stämmer överens med din orderbekräftelse. 

Leverans till brevlåda PostNord

Delas om möjligt ut i din brevlåda/brevinkast. Ett brev räknas som skrymmande om det inte kan delas ut i brevlåda/brevinkast. Om varubrevet ej kan delas ut får du hämta det hos ditt ombud. Du får avisering om var du kan hämta ditt varubrev via sms.

Leverans Påse vid dörr PostNord

Med tilläggstjänsten Leverans vid dörr anses försändelsen utdelad när PostNord avlämnar den vid dörren. När leverans vid dörr är utförd aviseras du som mottagare via mejl eller sms. Om paketet inte får plats i postlådan godkänner du som kund att paketet levereras vid din dörr utan extra omslag, istället för att hämta det hos närmsta postombud.

Leverans till ombud PostNord

Hämtas hos Postens ombud. Du får avisering via sms. Notera att paket över 20 kg automatiskt skickas med Hemleverans (se nedan).

Hemleverans PostNord

Sker till angiven adress, viktigt att portkod anges. Hemleverans kan inte skickas till boxadresser. Levereras sker till ditt hem på vardagar mellan klockan 08–21. Du kan också välja att få leverans även om ingen är hemma. PostNord kontaktar dig en gång via sms för överenskommelse om leveransdag och tidsfönster. Är du inte hemma på överenskommen leveransdag får du själv hämta paketet på det serviceställe som PostNord meddelar.  Du kan boka ny utkörning via PostNord´s kundservice på 0771-33 33 10. Ny utkörning sker då mot ytterligare avgift.

Vill du veta mer om leverans, eller övriga villkorsfrågor, se fliken "Köpvillkor".
Logga in